Przedłużenie terminu

03.03.2025

Przedłużenie terminu na składanie wniosków


Szanowni Państwo


Burmistrz Ujazdu przedłuża nabór uczestników do projektu „Odnawialne źródła energii w Gminie Ujazd”


Gmina Ujazd będzie realizowała projekt współfinansowany ze środków UE, w ramach Działania FELD.02.28 Odnawialne źródła energii – ZIT Tomaszów Mazowiecki – Opoczno.

W ramach projektu Gmina będzie ubiegała się o dofinansowanie w wysokości 85 % kosztów kwalifikowanych zakupu i montażu paneli fotowoltaicznych wraz z magazynami energii.

Mieszkańcy zainteresowani wsparciem w ramach projektu „Odnawialne źródła energii w Gminie Ujazd”  mogą składać deklaracje udziału w projekcie.

Deklaracje będą przyjmowane w terminie do 17.03.2025 r. w Urzędzie Miejskim w Ujeździe, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, KANCELARIA, w godzinach 8.00-15.00. Warunkiem udziału w projekcie jest złożenie kompletnej deklaracji (wraz z załącznikami), która będzie podstawą opracowania przez firmę zewnętrzną dokumentacji technicznej oraz doboru odpowiedniej instalacji (wielkość, moc instalacji). Wzór deklaracji wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej gminy pod adresem: https://ujazd.com.pl/#  Można ją też otrzymać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ujeździe, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, pokój nr 11(I piętro). Z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych decyduje kolejność zgłoszeń. Deklaracje złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

Wstępne warunki uczestnictwa:

- należy posiadać prawo własności nieruchomości, na której wykonane zostaną instalacje,

- należy energię pochodząca z instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystać tylko na cele socjalno-bytowe/własne,

- nie posiadać zaległości (tj. wymagalnych zobowiązań) wobec Gminy Ujazd na dzień złożenia deklaracji oraz na dzień podpisania umowy z Gminą,

- nie prowadzić działalności gospodarczej ani rolniczej pod adresem montażu instalacji (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej należy na swój koszt wykonać osobne przyłącze energetyczne dla ww. działalności, pod rygorem wykluczenia z projektu)

- wypełnić i złożyć kompletną deklarację udziału w projekcie.

Powyższe dane będą weryfikowane w momencie prawidłowo złożonej deklaracji w Urzędzie Miejskim w Ujeździe.

Po weryfikacji złożonych deklaracji nastąpi kolejny etap projektu polegający na wykonaniu dokumentacji technicznej pod wskazanym adresem w deklaracji.


Opłaty:

Uczestnik deklaruje udział finansowy w kosztach realizacji projektu tj. Mieszkaniec ponosi koszt wykonania dokumentacji projektowej instalacji urządzenia  ok. 500,00 zł. Wysokość jaką poniesie gospodarstwo domowe to 15 % kosztów kwalifikowalnych brutto od wkładu własnego oraz wszystkie niezbędne koszty niekwalifikowane związane z zakupem i montażem wybranej instalacji wraz z magazynem energii.

Szacunkowy koszt za 1 kWp instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii wynosi ok. 4 000,00 zł – 5 000,00 zł. Mieszkaniec we własnym zakresie i na własny koszt wykona wszelkie prace przygotowawcze i remontowe, które wykraczają poza zakres odtworzeniowy, a są niezbędne do pełnej instalacji urządzeń. Ostateczna wysokość udziału finansowego w kosztach zostanie ustalona w odrębnej umowie zawieranej z Mieszkańcem po uzyskaniu dofinansowania przez Gminę oraz po procedurze przetargowej na wybór wykonawcy. Realizacja projektu uzależniona jest od uzyskania dofinansowania ze środków unijnych.

 

Uczestnik składa oświadczenie o nieprowadzeniu działalność gospodarczej, rolniczej oraz agroturystyki w budynku mieszkalnym pod adresem zgłaszanej nieruchomości.


Uczestnik składa  oświadczenie, że  nie posiada jakichkolwiek zaległych (wymagalnych) zobowiązań finansowych wobec Gminy Ujazd z tytułu należności podatkowych, opłat za wodę, wywóz śmieci itp. (dotyczy zobowiązań wymagalnych do dnia 31.12.2024r.)


Deklaracja 

załącznik nr 1 do deklaracji zgłoszeniowej

Oświadczenie

Umowa Użyczenia