Deklaracja dostępności strony internetowej http://ujazd.com.pl/
Urząd Miejski w Ujeździe zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w
sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Ujazd.
Data
publikacji strony internetowej: 2019 -02-14
Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-02-14
Strona
internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności
lub wyłączeń wymienionych poniżej:
nie
wszystkie nagłówki zdefiniowano w kodzie strony, w odpowiedniej kolejności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-03
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-27.
Strona
posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (tło w kolorze czarnym i litery w
kolorze żółtym);
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- możliwość pomniejszenia wielkości liter na stronie;
- mapa strony;
- widoczne nagłówki;
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów
klawiaturowych przeglądarki;
- Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak
i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab i Enter).
Obsługa
serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i wyłącznie samej
klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab i Enter).
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku
problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Sylwią Jaworską, e-mail: s.jaworska@ujazd.com.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na
numer telefonu 44 719 21 29 wew. 24. Tą samą drogą można składać wnioski o
udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia
dostępności cyfrowej. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich
elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać
dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub
aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej
wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność
architektoniczna:
Budynek Urzędu Miejskiego w Ujeździe położony przy Placu
Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, jest częściowo dostosowany do potrzeb osób
niepełnosprawnych.
1. Główna siedziba urzędu - Budynek Urzędu Miejskiego w
Ujeździe położony przy Placu Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, jest częściowo
dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek wyposażony jest w tablice tyflograficzne z planem
poszczególnych pięter oraz pomieszczeń, tabliczki tyflograficzne z alfabetem
Braille'a z nazwami Referatów, tabliczki z alfabetem Braille'a na poręczach
schodów. Budynek wyposażony jest w system Call - Hear służący do przywołania
pracownika Urzędu oraz System YourWay – Beacon. Obiekt jest przyjaźnie
nastawiony do wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek Urzędu
Miejskiego wyposażony jest w schodołaz.
W pobliżu Urzędu Miejskiego znajdują się wyznaczone,
odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsca parkingowe do osób
niepełnosprawnych.
2. Referat Ochrony
Środowiska i Klimatu znajduje się w budynku użyteczności publicznej przy
ul. Kościelnej 24 - Referat znajduje się na parterze budynku. Budynek
jest
dostępny dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku
inwalidzkim. Na parterze mieści się również toaleta dostosowana do
potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek
wyposażony jest w tablice tyflograficzne z planem poszczególnych pięter
oraz
pomieszczeń, tabliczki tyflograficzne z alfabetem Braille'a z nazwami
Referatów, tabliczki z alfabetem Braille'a na poręczach schodów.
W zakresie
dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Osoby
niesłyszące przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w Ujeździe mogą skorzystać
z usługi tłumacza języka migowego, zgłaszając taką chęć co najmniej na 3 dni
robocze przed planowaną wizytą.
Zgodnie z
ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) usługa tłumacza migowego
przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej korzystać osoby
uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia
1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób
niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn. zm.).
Aby
skorzystać z pomocy tłumacza należy zgłosić w Kancelarii Urzędu Miejskiego w
Ujeździe zamiar skorzystania z tłumacza. Zgłoszenia należy dokonać co najmniej
na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę
komunikowania się (PJM, SJM lub SKOGN).
Zgłoszenia
można dokonać:
- Telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, pod nr
telefonu: 44 719 21 29,
- Wypełniając formularz zgłoszeniowy (docx) i przesyłając go mailem na
adres: umujazd@ujazd.com.pl
- Faksem pod nr telefonu: 44 719 21 29 wew. 47 lub listownie na
adres: Urząd Miejski w Ujeździe, Pl. Kościuszki 6, 97-225 Ujazd